onsdag 9 november 2011

Besøg fra Norge


I weekenden havde Tommy og jeg fået fornemt besøg fra Norge. Fredrik havde fået fri fra job og trængte til at blive luftet. Lørdag havde vi alle tre klemt os sammen i Linder jollen for at jage et par sandarter. Det blev dog mere problematisk end som så da smågedderne var i hopla og hurtigt fik tyndet gevaldigt ud i agnfiske-tønden. Vi tog derfor en drastisk beslutning og riggede om til wobblers da vi mente at der var større sandsynlighed for sandarter på dem end på de sidste par giga-skaller i tønden. Med det samme efter vi havde rigget om faldt hug-raten og selv om endnu et par gedder måtte en tur i båden gav taktik skiftet udbytte i form af en enkelt sandfisk på 3,1 kg.


Søndag skulle Tommy til familie tam-tam så ud over Fredrik og jeg blev der plads til Nicklas i bilen. Turen gik syd på i jagten på lidt havørreder. På dagens første plads kunne jeg, ud over en mistet fisk i andet kast, notere mig for 3 ørreder op til 57 cm mens Fredrik fik en enkelt mindre ørred og 2 torsk. Nicklas missede et par hug men fik ingen fisk på land.


Da Fredrik og jeg havde en dinner-date hos Tommy og Karina kunne vi kun nå en enkelt plads mere. Her trak både Nicklas og Fredrik en nulbon mens jeg nappede to havørreder mere op til 50 cm.


Da fredriks kamera løb tør for strøm om søndagen må i nøjes med billeder af en micro gedde og en sandart....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar