tisdag 21 februari 2012

Anmäld försvunnen?

En ledig tisdag är i de flesta fall synonymt med fiske, så även idag. Ismetet fick stå åt sidan för ett par timmars abborrpimpling idag, då jag har en del annat som jag tänkte få gjort under eftermiddagen. När jag kommer ut på isen vid niotiden så möts jag av sol, plusgrader och endast en svag vind. HÄRLIGT!

Snön är nästan helt borta från isen nu, vilket gör det lättgått för oss ovanpå isen och ljusnedsläppet stort till dom under isen. Jag tror att vi har ett riktigt fint vårvinterfiske framför oss. Dagens fiske började bra med två fina abborrar i dom två första hålen, sen tog det dock stopp. Jag borrade runt en hel del och letade fisken, men dom ville helt enkelt inte idag. Det smög även runt några rutinerade rävar (läs fiskegubbar) på isen, men inte heller dom såg ut att ha någon framgång. Det var hur som helst ett par sköna timmar på isen och till lunch blir det panerade och smörstekta abborrfiléer. Riktigt gott!

När jag kom in mot land igen så fick jag se något ganska så otippat. Fyra poliser och en polishund går omkring längs strandkanten. Två stycken polisbilar var parkerade längs den lilla skogsvägen.

Nog för att fisket var trögt, men var det verkligen nödvändigt av gubbarna att ringa och anmäla abborren försvunnen?
/Jonas Asplund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar