onsdag 15 februari 2012

3 i 1

Det har været koldt i danmark.... Rigtigt koldt faktisk. Nu viser termometeret dog plus grader igen men vandet har været stift ok isen har været tyk nok til at isfiskeriet har kunnet dyrkes i en god uges tid. Dette har for mit vedkommende resulteret i tre dage med trofaste Loretta ( mit og Tommy´s lyserøde isbor) ved min side.
Første tur foregik på en mindre Put & Take sø da vi var lidt usikre på isen tykkelse. Tommestokken viste dog ca. 8 cm så vi havde ikke de store skrupler over at gå igang med fiskeriet. Der var faktisk relativ god aktion fra start og der var ikke langt mellem huggene på vores små røde og lyserøde mormyskaer som var agnet med Gulp Alive maddiker. På trods af at huggene var lige fordelt mellem Tommy og jeg fik jeg stryg. Tommy landede fire regnbuer og jeg følte at der lå en eller anden forbandelse over mig da jeg mistede fire krogede fisk i træk.
På tur nummer to stod den på aborre pimpel på en stor sø som de sidste to år har produceret stabilt isfiskeri efter store flotte vinteraborre. Denne dag var det dog totalt umuligt at finde de store fisk men det blev da trods alt til mellem 50 og 60 mindre fisk op til 500 gram til Tommy og jeg.
På min sidste tur på isen for denne gang var det sandarterne der stod for tur. Morten og jeg havde god tro på projektet men der var ekstremt langt mellem huggene. Efter ca. tre timer havde vi kun landet en enkelt sandart på 3 kg samt en mindre gedde. Hen på eftermiddagen sluttede Mads og Stig sig til og efter ganske kort tid kunne Mads lande en fin gedde på 96 cm som blev dagens sidste fisk.

1 kommentar: