onsdag 11 januari 2012

Årets första fisketur!


Även säsongens första pimpelpass!
Efter att man hållit sig vaken och sett Sverige leka hem JVM-guldet natten mot fredagen bestämde jag mig 04:30 för att åka och tävla kl 07:00 samma morgon. Blev upphämtad av Micke (Baddarn) och vi begav oss iväg till Öjesjön, vattnet för dagens tävlingar!
Har fiskat där två gånger tidigare med rätt bra resultat (trea i våras). Lagt upp taktiken att börja där jag slutade fiska då, ett ställe där jag både fick en del bättre fisk och tappade någon kiloskluns. Tyvärr var jag inte ensam om att gå dit utan av 50 startande går 3 dit och fick lite oturligt med mig två av de bättre pimpelfiskarna härifrån (Janne Lundgren och Baddarn). Då starten går sitter jag 20m ifrån dessa herrar vilket visar sig vara 20m fel för mig, Janne hittar ett grishål och drar kanske 10kg ur det och Baddarn letar ganska snabbt upp ett par hål med fisk i och Skramlar ihop sina 9kilo för dagen där. Janne har ett hål till med fisk och kommer upp i knappa 14kg vilket också blir vinnarvikten :) Själv hittar jag Inge fisk i området utan letar mig bortöver men kommer ca en timme senare då dessa herrar lämnat området. Lyckas skrapa ihop 3,3kg i mest gammelhål och mest ur Jannes grishål och slutar på 8:de plats tillslut. Vilket får ses som helt okej då jag ändå gått fisktom större delen av tävlingen.

Turen gav dock mersmak och alltid kul med lie bättre fisk! Tappade tyvärr någon fisk runt kilot pga rätad krok men fick även en fin 8hgs :) fler pimpelturer väntas framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar