lördag 28 januari 2012

Tävling på Björköfjärden!

Idag var det pimpeltävling på Björköfjärden och 25 tappra själar ville vara med och kriga om segern i snålblåsten som rådde. Fisket för egen del började riktigt illa, området som höll mycket fisk förra helgen var så gott som tomt. Sen när man för sent insett det så gick man åt fel håll :/.. Så efter man slängt bort 1,5h så letade jag mig bort till Micke (Baddarn) som jag efter att jag kikat ner i hans skrylla insett att jag varit på helt fel plats.
Men nu började även jag få igång fisken och sista timmen har jag riktigt grymt fiske och när slutskottet går är man mitt inne i ett race med fin abborre.
Siktade på att få ihop 20kg men efter den bedrövliga starten så får jag vara nöjd med mina 17084g
Hade inga större förhoppningar om en topplacering men efter invägningen visade det sig att jag bara var ynka 64gram från tredjeplatsen.

Mikel Rehnman vann på: 28370g följt av:
Lars Jansson 23976g
Peter Forsberg 17148g
Jag 17084g
Hans Erlingsson 15436g

Snittvikten på alla 25 deltagare vart 9286g

Nästa helg bär det troligtvis av till Sundsjön i jämtland! Ännu ett vatten där 30kg är möjligt om allt stämmer!

//Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar